Aikuiset

 

Seurassa vyölliset aikuiset harjoittelevat karatea, itsepuolustusta, Taura muso ryu kobudoa -ja jujutsua.

 

Kobudoharjoittelu

 

Kobudo on vanha aseellinen taistelutaito. Ikäsuositus harjoitusryhmään on yli 18 vuotta. Tekniikoita voi harjoitella oman kuntotason mukaan. Kobudo on kaikille sopiva harrastus, joka tarjoaa uusia haasteita. Säännöllinen harjoittelu kehittää kuntoa, terveyttä, tasapainoa, notkeutta, kehonhallintaa ja itsepuolustustaitoja. Harjoittelemme turvallisesti. Kaikki liikkeet kontrolloidaan ja harjoituskaveria ei koskaan vahingoiteta. Tämä opettaa itsehallintaa ja -hillintää.

Kobudoharjoittelun aseisiin kuuluvat mm. bo, jo, tonfa, nunchaku, sai, bokken, tanto ja pamppu.

 

Kuntokarate

 

Kuntokarate on karaten tekniikoita hyödyntävä kuntoliikuntamuoto. Kuntokarateen osallistuminen ei edellytä karaten osaamista. Harjoitukset sisältävät lyöntejä ja potkuja pistehanskoihin ja patjoihin, kahvakuula- ja fysiikkaharjoittelua. Kehonhuolto kuuluu myös kaikkiin harjoituksiin. 

 

Miksi aloittaa karaten harjoittelu? 

  • karaten tärkein tavoite on kehittää harrastajaa paremmaksi ihmiseksi (Do = Tie) ja pahin vastustajamme, jonka kohtaamme, on oma itsemme 

 

  • karate on erinomainen tapa vähentää stressiä, tasapainottaa elämää sekä viettää laatuaikaa samanmielisten aikuisten seurassa 

 

  • harjoittelemme yhdessä, mutta keskitymme itseemme 

 

  • karateharjoittelu on fyysistä, joten se parantaa liikkuvuutta, notkeutta, nopeutta ja voimaa sekä koordinaatiota ja kehonhallintaa 

 

  • harjoittelu on psyykkistä, joka tarkoittaa keskittymistä sisältöön, omaan tekemiseen ja vartaloon, annettuihin ohjeisiin sekä oman suorituskyvyn ylittämistä ja itsensä voittamista

 

  • harjoittelu on turvallista

 

  • karateharjoittelu ei ole iästä kiinni